Realisaties

Leuven:

Dijleterrassen: “We gaan eens een terrasje doen”. In Leuven betekent deze uitdrukking voortaan ook dat je je aan de Dijleterrassen in het zonnetje gaat koesteren.

Martelarenplein: je laat je er vervoeren of komt er in vervoering. De wereld ligt er aan je voeten dankzij een modern busstation en een vernieuwd treinstation met overkapping en een reeks verbindingen die je in no time op de luchthaven brengen. De thuisblijvers vinden hun gading in de muziektempel Het Depot of hopen op een vrij plaatsje op één van de druk gefrequenteerde terrassen.

Rector De Somerplein: het lang verwaarloosde voorportaal tot de Grote Markt werd omgetoverd tot een vernieuwend stadsplein. Bovengronds zet de vergrote voetgangerszone aan tot flaneren. Maar toch is het vooral de ondergrondse fietsgarage die in Vlaanderen zijn gelijke niet vindt. Zelfs je verse waren kan je tijdelijk opbergen in een koellocker!

Diestsestraat: van aan het station tot in het hartje van de stad: de kilometerlange winkelwandelboulevard van Leuven!

Grote Markt: het historische hart van Leuven waar iedere bezoeker met open mond naar het stadhuis en de Sint Pieterskerk kijkt.

Oude Markt: na een opfrisbeurt blinkt de langste toog van de wereld meer dan ooit tevoren!

Woonerven Ravenstraat en Brouwersstraat: rustig en aangenaam wonen maar wel met een levendig centrum op loopafstand.

Kapucijnenvoer: een mooie nieuwe toegangspoort tot Leuven.

Kessel-Lo:

Jan Vranckxpad: jong en oud fietsen veilig en comfortabel tussen Leuven en Lubbeek op een
volledig gescheiden fietspad, ver van de openbare weg.

Kop van Kessel-Lo: een gloednieuwe stadswijk die aantoont dat wonen, werken en winkelen wél harmonieus kunnen samengaan. De Martelarenlaan is niet langer “de achterkant van het station”.

Sportstadion: moderne infrastructuur voor onze toekomstige kampioenen!

Nieuwe stoepen en wegenis: zo maar liefst 124 straten en pleinen werden in de afgelopen 18 jaar in Kessel-Lo en de rest van Leuven vernieuwd!

Wilsele:

Dijlepad: een mooie fietsroute volop in het groen langs een meanderende Dijle tussen Wilsele-Fort en Wijgmaal.

Aarschotsesteenweg: een nieuwe steenweg met een veilige infrastructuur en een uitgebreid rioleringsstelsel dat toelaat om de zijstraten aan te pakken.

Puttebroekstraat en Jules Persoonsstraat: deze zijstraten van de Aarschotsesteenweg werden grondig aangepakt.

Nieuwe stoepen en wegenis: zo maar liefst 60 straten werden in de afgelopen 18 jaar vernieuwd in Wilsele!

Wijgmaal:

Wakkerzeelsebaan: deze drukke verbindingsweg tussen Haacht en Leuven is nu meer dan ooit een woonstraat met snelheidsremmende obstakels en veilige fietspaden.

Baron Descampslaan: een veilige straat in een belangrijke schoolomgeving voorzien van fietspaden en obstakels om snelheidsduivels af te remmen.

Stationsomgeving:de nieuwste milieuvriendelijke trend is: met de auto rijd je naar het openbaar vervoer. Logisch dus dat de nieuwe Stationsstraat meteen ook een grote parking kreeg.

Nieuwe stoepen en wegenis: liefst 27 straten en pleinen werden in de voorbije 18 jaar vernieuwd

Heverlee:

Philipssite: de oude industriesite maakte plaats voor een moderne sportarena en kantorencomplex van Leuven omringd door een mooi park.

Nieuwe stoepen en wegenis: liefst 83 straten en pleinen werden in de voorbije 18 jaar vernieuwd.

Leeuwerikenstraat: een nieuwe straat waar iedereen zich thuisvoelt.

Ijzermolenstraat: sociale economieprojecten zoals ’t Spit, Velo en Wonen & Werken geven een zinvolle job aan mensen uit de kansengroepen via duurzame activiteiten. Dat verdient een ruggensteun via de grootste sociale economiesite van Vlaanderen waar zij onderdak vonden.